masterclass
klantcontact
& interactie

in één dag helemaal bij,
geinspireerd en opgeladen

direct aanmelden

Bereid jouw organisatie voor op 2025

 

Is jouw organisatie toe aan een nieuwe visie op dienstverlening? Is je visie op Communicatie aan herijking toe? Wil je organisatie meer ‘van buiten naar binnen’ kunnen werken? Worstelt jouw organisatie met afdelingsoverstijgende vraagstukken tussen dienstverlening en communicatie?( Zoals de Newsroom, de kennisbank/ CMS en waar bijvoorbeeld de (web)redactie te organiseren.)

Neem deel aan deze masterclass en help jouw organisatie zich voor te bereiden op 2025.

Nieuwe visie op klantcontact en dienstverlening 2025

Cover Boek


Snel opladen...

Aan de hand van de inzichten uit het boek Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie in het publieke domein (PDF) laden we jou en een collega op, om in de eigen organisatie met energie, inspiratie en de ‘rijtjes die er toe doen’ zelf stappen te zetten.

... en uit de startblokken

De masterclass klantcontact & interactie zet jullie gelijk in de startblokken:

  1. je bent direct binnen je organisatie met verschillende disciplines (Dienstverlening, Communicatie en/ of Participatie en wellicht ook Informatiemanagement) in gesprek over de richting voor de komende paar jaren
  2. je ervaart een ordening en prioritering in de trends, ontwikkelingen en de opgaven
  3. je hebt praktische handvaten om in de eigen organisatie een samenhangende visie op dienstverlening, communicatie en participatie in 2025 op te stellen, met kennis van de impact daarvan en de inrichtingskeuzes die daaruit volgen

We organiseren de masterclass voor senioren, kwaliteitsmedewerkers, teamleiders, hoofden en directeuren communicatie, dienstverlening, participatie en informatiebeheer. We streven naar maximaal 20 deelnemers zodat we voldoende ruimte hebben voor interactie.  

Opzet programma

In principe gaan we in stevig tempo de inhoud van het boek Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie in het publieke domein door. Dat doen we in in vier delen. Per deel is er beperkt ruimte voor interactie. In de pauzes is dat er ruimschoots. Bij aanvang krijg je het boek. Tijdens de delen maak je je eigen aantekeningen en aanvullingen. We adviseren om minimaal één dag kort ná de masterclass te reserveren voor de uitwerking voor jouw organisatie. Dat kan de vrijdag na de masterclass onder begeleiding van de trainers.

08:30 inloop

  • 09:00 welkom, kennismaking, doelen
  • 09:30 het speelveld van klantcontact en interactie in het publieke domein: wat wil de inwoner?

10:45 pauze

  • 10:30 trends en ontwikkelingen in dienstverlening, communicatie en dienstverlening

12:30 lunch

  • 13:30 visie en groeimodel: waar staat jouw gemeente in 2025?

15:00 pauze

  • 15:15 nieuwe taken en rollen, nieuwe inrichtingskeuzes
  • 16:45 afsluiting

17:00 borrel

Trainers Van Buiten Naar Binnen halen gemeentenTrainers

Afhankelijk van de samenstelling van de deelnemersgroep en beschikbaarheid van de trainers zullen minimaal twee van de volgende trainers de masterclass verzorgen.

Frank de Goede is directeur van de SIMgroep, De SIMgroep helpt 250 lokale overheden met de website, e-dienstverlening en oplossingen voor de gemeenteraad. Frank volgt al 15 jaar de digitale ontwikkelingen bij gemeenten. Daarmee verbetert hij continu de frontoffice van de overheid. Met veel kennis van digitale media en vooral vanuit de ervaring van gebruikers buiten en binnen de gemeenten.

David Kok is trendwatcher en verzamelde voor vier eerdere boeken 160 publieke cases over sociale media, online mogelijkheden, open data en co-creatie. Sinds 2012 werkt hij daarbij nauw samen met HowAboutYou. David werkt daarnaast al 15 jaar voor de lokale overheid als adviseur, waarvan de laatste vier jaar als communicatieadviseur voor de gemeenteraad van Almere.

Ewoud de Voogd is partner van HowAboutYou, het adviesbureau in online media en klantcontact voor gemeenten. Hij beweegt zich als ondernemer en organisatie adviseur op het snijvlak tussen overheid, inwoners, bedrijven of buurten en nieuwe technologie als online media. Ewoud publiceert hier regelmatig over.

Frank Bruijninckx is partner bij HowAboutYou en heeft de bijnaam professor Klantcontact. Hij is een servicedier in hart en nieren en is intrinsiek gemotiveerd om met technologische oplossingen het publieke domein beter te laten presteren. Van telefooncentrale tot zaaksystemen, van apps tot blockchain. Frank en Ewoud hielpen bijna honderd gemeenten om de dienstverlening te verbeteren en meer dan 250 lokale overheden om de online interactie te verbeteren.

Praktisch

De werelden van dienstverlening, communicatie en participatie komen wat ons betreft samen. Daarom stimuleren we deelname aan de masterclass als je met een collega komt van een andere discipline.

  • dinsdag 6 juni 09:00 - 17:00 in Utrecht werkcollege, en donderdag 8 juni 09:00 - 17:00 in Utrecht onder begeleiding zelf aan de slag
  • € 2.300 voor jou en één of twee collega's van dienstverlening, communicatie of participatie samen; (bedragen zijn excl btw)
  • gratis hardcopy van 'Van buiten naar binnen'

aanmelden

Deelnemen met meer collega's van je organisatie of juist alleen? Of deze masterclass inhouse organiseren? Dat kan! Neem even contact op met Ewoud de Voogd of Frank Bruijninckx.