TamTam's en
issuemanagement

leer je zoekresultaten te duiden
grip te krijgen op beeldvorming
en met gezag bestuurders te adviseren

direct aanmelden

volg de cursus en word een issuespecialist

 

Stel je eens voor: jouw organisatie lanceerde onlangs een nieuw plan voor opvang van vluchtelingen, bouw van een nieuwe stadhuis of scheiding van afval. Het thema ligt al gevoelig. Als een bestuurder tijdens een bijeenkomst ook nog een ongelukkige uitspraak doet is het hek van de dam. Zelfs de landelijke media pikt het op en ook op sociale media duikelen inwoners, specialisten en journalisten over elkaar heen. Wat adviseer jij op zo’n moment jouw bestuurder?

Issuemanagement Aart Paardekooper HowAboutYou

verkiezingen alphenTamTam en issueanalyse geven meer grip

HowAboutYou ontwikkelde een speciale methode waarmee je grip krijgt op de beeldvorming over alles wat de organisatie wil, zegt en doet. De methode baseert zich vooral op online meningen en berichten. Met OBI4wan brengen we deze gericht in beeld. Hierbij maken we onderscheid tussen drie niveaus van beeldvorming: mediabeeld, opiniemakersbeeld en bevolkingsbeeld. De belangrijkste beeldvorming op deze velden laten we zien in een TamTam of een issueanalyse.

Lees ook de ervaringen van gemeente Utrecht en Delft in hun artikel over de newsroom waar issuemanagement onderdeel van uitmaakt. 

 

 

TamTam voorbeelden gallerijLeer van buiten naar binnen te werken met TamTam's

Een TamTam laat ‘heet van de naald’ zien welke beelden en meningen de ronde doen over je organisatie en haar beleid. Ook reflecteert het op hoe jullie kernboodschappen landen in de buitenwereld. Veel communicatieafdelingen maken TamTams om proactiever te kunnen handelen. Benieuwd hoe zo'n TamTam eruit ziet? Bekijk de voorbeelden van onze klanten. Ook iets voor jouw organisatie? Vorm een groep van maximaal acht deelnemers en laat de eendaagse cursus bij jullie in huis verzorgen! Of volg de eerstvolgende cursus TamTams op donderdag 6 juli 2017.

aanmelden

Issuemanagement schema tamtam

Zoom in op een kwestie met een issueanalyse

Geef jezelf en je collega’s meer grip op de werkelijke aard en omvang van een issue. Leer in één dag:

  • wanneer iets een issue is of wordt;
  • hoe je met OBI4WAN het mediabeeld, het opiniemakersbeeld en het bevolkingsbeeld analyseert;
  • en hoe je met gezag hierover kan adviseren.

Iets voor jouw organisatie & de buren? Vorm een groep van maximaal acht deelnemers en laat de eendaagse cursus bij jullie in huis verzorgen! Neem contact op met Aart Paardekooper.

 

Hoe ziet dit er in de praktijk uit? De gemeente Venlo beschreef haar keuzes en overwegingen met issuemanagement.

TamTam issuemanagement reputatieanalyseVolledig grip op beeldvorming: driedaagse cursus

Voor wie volledig grip wil op beeldvorming ontwikkelden we de driedaagse cursus issuemanagement. Hierbij leer je TamTams én issueanalyses maken. Ook krijg je feedback op je analyses waardoor je analyses sneller ‘klimmen’. Tenslotte maak je kennis met het fenomeen ‘reputatieanalyses’. Iets voor jouw organisatie? Plan drie dagen met enkele weken ertussen en laat onze issuespecialist bij jullie in huis komen. Of volg de eerstvolgende cursus issuemanagement op vrijdag 9 juni, vrijdag 30 juni en vrijdag 14 juli 2017.
Wil je alleen de cursus reputatiemanagement volgen? Dan kan je op de laatste dag aansluiten. 

Iets voor jou? Meld je dan nu aan en wordt een issue- en/of reputatiespecialist!

aanmelden

 

  

Issuemanagement specialisten HowAboutYouAndere mogelijkheden en hulp bij vervolgstappen

Heb je een specifieke behoefte of liever een voorstel op maat? Neem contact op met Aart. Denk aan:

  • piek bij ziek, opfrisdagen, polls en peilingen
  • kansen van sociale media bij verkiezingen (zie artikel InGovernment)
  • acute issue- of reputatieanalyses: de adviseurs van HowAboutYou maken in overleg zelf de analyses, schetsen het beeld dat buiten leeft en adviseren over de te zetten vervolgstap; we begrijpen dat dit vaak buiten kantooruren nodig is;
  • advisering over aanpassingen in communicatie, beleid of bestuur; 
  • langdurige ondersteuning met issue- of reputatieanalyses op afroep: met een strippenkaart zijn analyses op afroep beschikbaar, een prettig en zeker gevoel.