Impuls op beter klantcontact en meer interactie

Geschreven op 10 januari 2017

HowAboutYou heeft veel ervaring met het organiseren en verbeteren van het afhandelen van klantcontact. Met webcare bij WhatsApp en andere sociale media komen de werelden van online media en klantcontact samen. Ook raken veel actuele vraagstukken als de Newsroom, de kennisbank/ CMS en waar bijvoorbeeld de webredactie te organiseren zowel dienstverlening als communicatie.

HowAboutYou gaat gemeenten helpen met het verbeteren van de dienstverlening. HowAboutYou ontwikkelt met SIMgroep een klantcontactsysteem (KCS). Andere diensten zijn:

  1. nieuwe visie op dienstverlening: breng de wereld van dienstverlening, communicatie én participatie samen;
  2. 0-meting op multichannel klantcontact & interactie: hoeveel klantcontacten, voor wie, waarover, via welk kanaal en welke mate in één keer en vooral, waar kan het beter;

  3. het KCS dus als dé manier om klantcontact slim in één keer af te handelen en de prestaties inzichtelijk te krijgen;

  4. analyseren van de prestaties: waar zitten de verbeterpunten met de meeste impact;

  5. belofte van 10% betere prestaties: minder klantcontact, meer in één keer of meer digitaal.

KCS Cyclus Howaboutyou

Wil je meer weten over onze visie op ‘de frontoffice van de overheid’ en het KCS, volg ons dan door je aan te melden voor de speciale mailinglist.

Digital Innovation Date 14 februari 
Met David Kok en Frank de Goede schreven we een boek met onze visie op klantcontact en interactie in het publieke domien. Het boek presenteren we op 14 februari ‘s middags in Amersfoort tijdens het event Digital Innovation Date (#DID17). Kom je ook?

Datum: 14 februari 2017
Tijd: inloop 12.30u, opening 13.00u, einde 17.00u 
Locatie: Mariënhof in Amersfoort

In een afwisselende roadshow en als hoofdthema 'Digital Innovation Date' komen o.a voorbij:

  • Praktijkvoorbeelden vertelt door overheidsinstellingen en het bedrijfsleven
  • De lancering van het boek 'De digitale frontoffice van de overheid'
  • Awardshow (Juryprijs en Publieksprijs) voor de gemeente met de beste, innovatiefste en meest inspirerende voorbeelden van online dienstverlening. 

Bekijk het complete programma en de (keynote)sprekers.

ja, ik kom op 14 februari