Zo gebruik je de online media monitor AVG-bewust

17 mei 2018 - De komst van de AVG maakt ons allemaal meer bewust van de privacy aspecten van ons werk. Dat is een zeer welkom en positief effect. Tegelijkertijd merken we dat de AVG op sommige een soort verlammend effect heeft. De betekenis is immers zo groot dat het lastig is om te bepalen waar je moet beginn...

Lees meer »

De online media monitor van OBI4wan is AVG-proof

17 mei 2018 - Bij het gebruik van een online media monitor verwerk je al gauw persoonsgegevens. Denk aan een accountnaam, voor- en achternaam of een 06-nummer als je met WhatsApp werkt. Daarmee is dus ook de AVG van toepassing op het gebruik van de monitor én op de monitor zelf. Hieronder zetten wij de belangr...

Lees meer »

Het jaar in kaart met de expertsessie Jaaroverzicht

19 december 2017 - Het jaar 2017 is bijna ten einde. Maar wat is er eigenlijk allemaal gebeurd? Als je zicht hebt op waar de organisatie en de bestuurders staan in de beleving 'buiten', helpt dat je bij het plannen maken voor 2018.  Een jaaroverzicht is heel krachtig middel om die beleving van buiten op thema's, i...

Lees meer »

Zo ga je aan de slag met klantcontact en interactie bij je gemeente

20 september 2017 - In februari 2017 presenteerden we onze visie op Klantcontact en Interactie in de publicatie ‘Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie in het publieke domein’. Hierin beschrijven Frank de Goede, David Kok en onze Ewoud de Voogd klantcontact en interactie voor gemeenten in 2025. Het boek ...

Lees meer »

Whatsapp bij gemeenten; veel vragen, geen problemen

05 september 2017 - Op dinsdag 5 september publiceerde Binnenlands Bestuur een ‘juridisch probleem voor WhatsAppende gemeenten’. Aanleiding was onder andere een bericht aan de raad van de gemeente Den Haag nadat hun leverancier van WhatsApp-diensten was geblokkeerd. Ondertussen is er ook een beschouwende reactie op ...

Lees meer »

Klantcontact en Interactie: Gezamenlijk van visie naar praktijk

16 mei 2017 - Hoe geef jij invulling aan datagedreven klantcontact? Wat betekenen de nieuwe vormen van interactie en de verschuiving van kanalen voor jouw gemeente? Hoe geven jullie structureel vorm aan de nieuwe verhouding tussen burger en overheid? Zien jullie in jullie organisatie ook overal mini-kcc's vers...

Lees meer »

Aan de slag met een nieuwe visie op klantcontact

18 april 2017 - Is jouw organisatie toe aan een nieuwe visie op dienstverlening? Is je visie op communicatie aan herijking toe? Wil je organisatie meer ‘van buiten naar binnen’ kunnen werken? Worstelt jouw organisatie met afdelingsoverstijgende vraagstukken over dienstverlening en communicatie? Op dinsdag 6 jun...

Lees meer »